Piedzīvojumos dodas Langstiņu PII "Čiekuriņš"

22.12.2025

Labdien, Cūkmen! Paldies par šodienas viesošanos mūsu izglītības iestādē, mācību materiālus saņēmām. Lai veiksmīgi!

 

ziņa

 

Esi sveiks, Cūkmen!  Rūķīšu grupas bērni ir uzsākuši iepazīt un apgūt pirmo tēmu “Meža netīrie noslēpumi”. Kopā ar skolotāju bērni uzzināja, kādi atkritumi mēdz nonākt mežā un kāpēc tiem tur nav īstā vieta, lasot 6 dažādus stāstus. Ar aizrautību tika pildītas darba lapas, apgūtas zināšanas par to, kas jāmet atkritumu tvertnē un kas drīkst palikt dabā. Bērni arī sākuši mācīties Cūkmena deju, kā arī izgatavojuši Cūkmena lelli, ko novietoja savā gleznotajā tīra meža ielokā.


Mums ir ļoti svarīgi, lai bērni jau agrā vecumā apgūtu iemaņas saudzēt dabu un rūpēties par apkārtējo vidi, jo šie paradumi veidojas ikdienas darbībā. Tāpēc Rūķīšu grupā bērni paši izveidoja īpašu papīra un kartona šķirošanas kasti, kurā turpmāk atbildīgi ievietos pārstrādei paredzamos materiālus.
           
Šī tēma bērnos stiprina izpratni par dabas saudzēšanu un palīdz mācīties atbildīgu attieksmi pret vidi.

Uz tikšanos, esam gatavi ķerties pie otrās tēmas!

Rūķīšu grupas bērni un skolotāja Ieva!

 

ziņa

 

“Cūkmenam pa pēdām” kļuva par aizraujošu piedzīvojumu, kurā bērni ar sirdi, prātu un kustību iepazina atbildīgu attieksmi pret dabu. Iekāpjot meža iemītnieku lomās, viņi rotaļās sajuta, kā ir dzīvot vidē, kuru ietekmē cilvēka rīcība – gan labā, gan sliktā.

 

Iedvesmu sarunām deva īss video stāsts par atkritumu šķirošanas nozīmi, kas bērniem saprotamā veidā atklāja, kā pat mazi ikdienas paradumi var palīdzēt pasargāt mežu un tā iemītniekus. Redzētais pārtapa radošā darbībā – bērni veidoja plakātus par atkritumu šķirošanu, domāja saukļus un kopīgi sastādīja “labo” un “slikto” atkritumu sarakstu, mācoties atšķirt, kas dabai draudzīgs un kas – postošs.

 

Īpašu aizrautību raisīja spēle “Meža detektīvi” un “ Meža burtotava” , kurā bērni kļuva par vērīgiem pētniekiem. Pastaigā pa mežu viņi pildīja dažādus uzdevumus – meklēja un atrada 10 dažādus dabas materiālus, vēroja apkārtni un lasīja mežā atstātos atkritumus, apzinoties, cik svarīgi ir neatstāt aiz sevis pēdas, kas sāp dabai.

 

Bērni sprieda par labajām un sliktajām pēdām mežā – kas palīdz, un pēdām, kas posta. Caur piedzīvojumu, sadarbību un personīgu pieredzi viņi soli pa solim sekoja Cūkmena pēdām, mācoties būt par draugiem mežam un atbildīgiem dabas pētniekiem.