"Cūkmena detektīvu" ekoprogrammā piedalījušies vairāk nekā 5000 bērni

15.05.2025

Cūkmenam vienmēr ir patiess prieks redzēt to, ka bērni apgūst zināšanas par mežu. 2024./2025. mācību gadā AS "Latvijas valsts meži" (LVM) īstenotajā ekoprogrammā “Cūkmena detektīvi” piedalījušies 5248 bērni no Latvijas pirmsskolām. Ar lielu aizrautību bērni kopā ar pedagogiem pētīja meža noslēpumus un apguva atbildīgu attieksmi pret dabu.

 

Lai kļūtu par īstiem “Cūkmena detektīviem”, pirmajā mācību gadā bērni kopā ar pedagogiem apguva četras tēmas – "Meža netīrie noslēpumi", "Cūkmenam pa pēdām", "Mežs rotaļlietu kastē" un "Audzēsim skābekli!". Tie, kuriem šis bija otrais mācību gads ekoprogrammā, turpināja izzināt meža ar visām maņām, piedaloties trijos mācību pārgājienos dabā, lai iegūtu īstu detektīvu rūdījumu.

 

Tīro mežu aizstāvis turpina apmeklēt tos bērnudārzus, kas aktīvi iesaistījušies programmā un iesūtījuši vismaz 4 bloga ierakstus. Cūkmens rotaļu nodarbībās pārbauda bērnu apgūtās zināšanas un piešķir detektīvu diplomus.

 

"Ļoti pamācošas pasakas, spēles, video ar dažādām pamācībām, ieteiktie uzdevumi, kā arī aplūkoto jautājumu loks. Teiktu, ka esam izmantojuši vairāk nekā 90 % no visiem piedāvātajiem materiāliem. Liels paldies par sniegtajām zināšanām," stāsta Rūjienas PII “Vārpiņa” skolotājas Gita un Anita.

 

"Ļoti vienkāršā un bērniem saprotamā veidā izstrādāta programma. Arī uzdevumi, uzskates materiāli un piedāvātās spēles ir aizraujošas," par programmu izsakās PII “Laumiņas rezidence” skolotāja Inga.

 

Taču darbs neapstājas un Cūkmens ir apņēmības pilns turpināt izglītot bērnus par mežu un dabas nozīmi! 19. augustā sāksies pieteikšanās 2025./2026. mācību gada bērnudārzu ekoprogrammai.

 

“Cūkmena detektīvi” ir LVM vides izglītības programma pirmsskolas vecuma bērniem no 5 līdz 7 gadiem. Kopš 2005. gada tā tiek īstenota, lai veicinātu bērnos atbildību pret dabu un izpratni par tās vērtībām. Programmā bērni kopā ar pedagogiem iepazīst meža pasauli, apgūstot jaunas zināšanas un kļūstot par Cūkmena detektīviem.