Daugavpils Ķīmijas apkaimes PII ziņo par piedzīvojumiem

15.12.2024

ZIŅA

 

Oktobrī grupas "Bitīte" bērni izzināja meža netīros noslēpumus. Pirmajās oktobra nedēļās bērni iepazinās ar Cūkmenu. Izrādās, ka bērni jau ir dzirdējuši par šo supervaroni. Visi kopā noskatījās video pamācības un noklausījās Cūkmena leģendu, kā arī iemācījās svinīgo solījumu – Nemēslo mežā! Par cūku pārvērtīsies!

 

Turpinot izzināt meža netīros noslēpumus, bērni iepazinās ar "meža netīro noslēpumu burtnīcu". Kopā noklausījās īsus stāstiņus par dažādu atkritumu veidiem, kas nonāk mežā un izpildīja dažādus atjautības uzdevumus – rakstīja trūkstošos burtiņus lietām, kas iederas un neiederas mežā, savienoja dažādas lietas, kas un kur iederas, apvilka tās lietas, kuras ir satikuši mežā, atzīmēja, kas, viņuprāt, mežā ir pareizi un kas – nepareizi, iepazina meža iemītnieku ieradumus un palīdzēja atrast drazai ceļu līdz izgāztuvei.

 

Bērniem bija interesanti arī pašiem veikt radošus darbiņus. Iepazīstoties ar dažādiem atkritumu veidiem mežā, bērni izveidoja plakātus ar lietām, kurām jāatrodas mežā, bet kurām – atkritumu tvertnē.

 

Pienāca laiks sākt mācīties Cūkmena dziesmu un dejas soļus. Bērni izveidoja papīra Cūkmena lelles, lai iepazīstinātu vecākus ar Cūkmenu. Visi kopā skandināja Cūkmenā zvērestu. 

 

Attēlos bērni izkrāsoja visu to, ko var atrast mežā un ar priecīgām un bēdīgām sejiņām atzīmēja, kas ir labs vai slikts mežam. Kad bērni izzināja visus meža netīros noslēpumus, pienāca laiks doties uz mežu un apskatīt, kas tad tur mežā notiek. Pirms tam bērni aplūkoja plakātu «sakopsim mežu», pārrunāja, ko drīkst un, ko nedrīkst darīt mežā, piemēram, nedrīkst mīdīt sēnes, lauzt zarus u.tml. taču drīkst vērot putnus, pētīt meža veltes u.tml.

 

Mežā bērni spēlēja dabas detektīvus – meklēja dažādas rudens meža veltes – sēnes, ogas, kokus, koku augļus, lapas, un atradumus atzīmēja savās darba lapās. Diemžēl mežā bērni atrada ne tikai skaistas meža veltes, bet arī daudz atkritumu. Bērni čakli padarbojās un uzkopa mežu – salasīja atkritumus, atzīmēja atrastos atkritumu veidus arī savā darba lapā un izmeta atkritumus sadzīves atkritumu tvertnē. 

 

ziņa

 

Novembris grupai "Bitīte" tika veltīts rudens meža piedzīvojumiem. Jau pašā novembra sākumā bērni saņēma īpašu vēstuli no Zeķēm ar aicinājumu doties rudens meža piedzīvojumos un izzināt mežu ar visu maņu palīdzību. Kopīgi vienojās "atdzīvināt" divas zeķes, kuras kopā ar bērniem dosies uz mežu un sāka gatavoties rudens piedzīvojumam - darināja zeķes, pagatavoja Meža dienasgrāmatu un grupā pārrunāja, ko ņems līdzi uz mežu, pārrunāja meža uzvedības noteikumus, kurus apsolīja arī ievērot, apsprieda, ko var piedzīvot mežā un ko mežā darīt nedrīkst, lai mežā justos droši. Bērni dalījās arī savā pieredzē par piedzīvojumiem mežā. Pirms doties uz mežu kopīgi pagatavoja arī meža piedzīvojumu ķērāju, kurā salikt visas lietas, kuras atradīs mežā. Pavisam drīz pienāca laiks doties izzināt rudens meža izaicinājumus. Ierodoties mežā bērni kopā ar skolotāju spēlēja spēli "Laižam mežā", modelējot dažādas situācijas, kuras varētu piedzīvot mežā. Pēkšņi bērni ieraudzīja noslēpumaino maisiņu, kurā bija apslēpti dārgumi - mini lēcas, kuras bērni izmantoja, lai pētītu mežu un izzinātu rudens meža krāsas. Visinteresantākos atradumus bērni lika savā piedzīvojumu ķērājā. Vislabāk bērniem patika meža paslēpes, jo tad bērni noskaidroja kāpēc ejot uz mežu ļoti svarīgi ģērbies rudens meža krāsās, lai nepiesaistītu meža iemītnieku uzmanību. Pētot mežu, bērni atrada arī piemērotu vietu štābiņam, kur paslēpt kādu sev īpašu atradumu. Bērni neaizmirsa arī par meža norādēm, kuras paši izveidoja pirms doties uz mežu. Norādes ar meža noteikumiem bērni iekāra kokos, lai brīdinātu arī citus rudens meža piedzīvojumu meklētājus. Piedzīvojuma noslēgumā bērni ar skolotāju vienojās un izvēlējās vienu meža ainavu, kuru iemūžināja savā fotokamerā, lai to varētu gleznot un ziemā atgriežoties, aplūkot vēlreiz. Atsaucot atmiņā meža netīros noslēpumus, kuru laikā bērni sāka mācīties Cūkmena deju, nolēma to nodejot mežā, pirms devās atpakaļ uz iestādi. Pēc nedēļas bērni dalījās ar atziņām, kuras apguva mežā, ielūkojās savā piedzīvojumu ķērājā, pastāstīja kāpēc izvēlējās paņemt līdzi no meža savus atradumus, pārskatīja meža noteikumus un atzīmēja, kuri padevās vislabāk un kuriem citreiz jāpievērš uzmanība.